08 November, 2011

Kisah Cinta & Hati




Pada suatu petang yang hening, di sebuah kedai kopi kelihatan dua sahabat lama, Hati dan Cinta sedang duduk menikmati secangkir minuman kegemaran masing-masing. Seorang menikmati kopi susu dan seorang lagi kopi ‘o’. Sedang mereka duduk bersantai tiba-tiba, Cinta bertanya, Hati..kemana kamu menghilang selama ni..tak mahukah kamu kembali ke tempat asal mu..Aku amat memerlukan mu seperti waktu dulu..” .

Hati yang seperti dapat meduga pertanyaan itu terus saja merenung Cinta dgn pandangan yg bening. Sambil menghela nafas, Hati mula berkata-kata “Wahai Cinta, tahukah kau, betapa peritnya diriku menelan kesakitan yang lalu” (dengan nada simpati Cinta bersuara) “Oh Hati aku mengerti tetapi itu bukanlah alasan untukmu menghukum diri. Cinta itu ibarat kopi yg sedang kita minum,meski ku tahu ia pahit, Kopi ‘o’ tetap menjadi kegemaranku..”

Hati terkedu lalu melihat cawan dihadapannya … Kopi Susu ..!! Hati si Hati mula berkata-kata, Adakah aku salah dalam mentafsir Cinta..Adakah salah untuk mengharapkan kemanisannya? Cinta seperti dapat membaca fikiran Hati.. “Hati, walaupun kopi susu itu pada dasarnya manis tapi tetap ada kepahitannya walaupun tersembunyi ..” Hati termenung mendengarkan kata-kata dari Cinta.

Setelah seketika, Cinta bertanya .. Hati, mahukah kau pulang bersama ku..? Aku amat memerlukanmu dalam hidupku.. Tanpamu hidupku tak bererti ..”
Hati tertunduk.. “Cinta, aku faham maksudmu itu..tetapi maafkan aku Cinta..Aku masih belum boleh kembali seperti dahulu..Tolong biarkan aku sendirian..” Hati terus berlalu dari situ.

Cinta yang kecewa mendengar jawapan Hati itu segera mengejar Hati.. (dengan nada hampir menjerit,Cinta mula meluahkan isi hatinya. “Hati….Hati…!! Segera pulang..aku akan tetap menantimu…(Cinta cuba menaburkan kesetiaannya)

Jauh disudut hati si Hati, aku dulu pernah seperti itu…

Lalu, keseoranganlah Hati & Cinta dalam meneruskan kehidupan mereka. Tidak tahu bila mereka akan berjumpa lagi kerna Hati benar-benar sangat kecewa dan sudah membuat keputusan…

“Selamat tinggal CINTA …”

p/s: ini aku tulis 2 tahun lepas..entahlah ..tiba2 je..hahaha


*Attention*
U may share but please do not copying without permission ..tq ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku hargai setiap kata-katamu..terima kasih ^-^