05 Disember, 2011

Ingin Sekali ..

Ingin sekali aku menjadi rerama
Cantik terbang bebas di udara
Ingin sekali aku menjadi dedaun
Hijau tak terbilang jasanya
Ingin sekali aku menjadi lebah
Teraniaya sengat membisa
Ingin sekali aku menjadi jejambat besi
Kukuh berdiri setia
Ingin sekali aku menjadi mata pena
Tajam kata bisa menyedarkan
Ingin sekali aku menjadi bayu angin
Menenangkan bisa melenakan
Ingin sekali aku menjadi deras sungai
Tegas tapi tahu hala tuju
Ingin sekali aku menjadi marak api
Tak gentar remeh rintangan
Ingin sekali aku menjadi jam berdetik
Berguna mencuit pada yang leka
Ingin sekali aku menjadi mentari
Sinarannya untuk semua
Ingin sekali aku menjadi bulan
Disitu dia menemani dan menanti

Tetapi,
Aku tetap aku
Dan aku percaya
Tiada yang lain seperti aku ..P/S: ini aku tulis masa umur ku 14 tahun..mungkin masa itu sedang cuba mencari diri..remaja la katakan..jadi suka memerhati..haha ;)




*Attention*
U may share but please do not copying without permission ..tq ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku hargai setiap kata-katamu..terima kasih ^-^