21 September, 2012

Shila Amzah Winner of Asian Wave 2012 in Shanghai, China


Semalam pada 20hb September, Shila Amzah telah berentap di Final Asian Wave di mana Pertandingan nyanyian yang telah mengumpulkan wakil-wakil dari pelbagai negara di rantau Asia seperti Jepun, Korea, Malaysia, Singapore, Thailand, China & India dan panel juri pula terdiri daripada  professional dalam bidang muzik: Japan’s “Bossa Nova Queen” Lisa Ono, Korea’s pioneer boy band Shinhwa’s Lee Min-woo, India’s pop music industry “Big Sister” Anaida, Cantopop legend Alan Tam, Hong Kong’s leading recording artiste Hacken Lee.

Apa yang membanggakan..Shila telah berjaya memenangi pertandingan tersebut yang rata2 penontonnya adalah dari negara China. Menariknya..sepanjang Shila membuat persembahan..para juri dan penonton jelas kelihatan terpukau dengan kehebatan nyanyian dan tenaga yang ditunjukkan oleh Shila terutamanya semasa lagu "Forever Love"..ada diantara juri telah mengangkat Shila sebagai Superstar.. 

Biar saya kongsi sedikit ..Pada pusingan pertama di peringkat saringan, Shila telah mengalahkan peserta dari Singapore dengan membawakan lagu 'Set Fire to the Rain by Adele'..ini klip video lagu tersebut ..




Pada pusingan kedua, Shila telah mengalahkan peserta dari Jepun (kalau tak silap la) dengan membawakan lagu sebuah lagu bahasa Mandarin iaitu 'Forever Love' penyanyi asal Lee Hom. Apa yang membanggakan ada juri mengatakan yang Shila telah menyanyikan lagu itu dengan lebih baik..dan telah berjanji untuk berusaha memperdengarkan kepada Lee Hom sendiri "Forever Love" versi Shila itu.. Apa2 pun lagu ini telah melayakkan Shila ke Final. Syabas Shila.. ini klip video lagu tersebut..




CONGRATULATIONS!! we are all proud of U... :) !! Shila sangat bijak kerana pandai mengambil hati para penonton dan juri ..dengan menyanyikan lagu berbahasa Mandarin..


Saat Shila dinobatkan sebagai Pemenang Asian Wave 2012

Apa kata kita imbas ketiga2 lagu yang dibawakan oleh Shila pada Finale semalam yang telah mengetepikan 5 finalis negara lain..

 
Final : 3 Lagu (GEMILANG, GRENADE & ZHENG FU)

1st song : GEMILANG 







 2nd Song:
GRENADE





3rd Song:
ZHENG FU (chinese song)




Sekali lagi tahniah kepada Shila yang telah mengharumkan nama negara..pastinya keluarga Shila lebih berbangga dengan kejayaan Shila ini.. Harap2 Shila akan terus berjaya dan mengekalkan imej baru yang dibawa ni.. semoga murah rezeki sentiasa k Shila.. Chayok2!! ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku hargai setiap kata-katamu..terima kasih ^-^