15 Februari, 2012

Bila Masa Sesuai Menjadi Isteri..?


Salam..

Diam tak diam, tahun ni aku akan berumur 27 tahun.. (cepatnya masa berlalu kan..) ..Hum..bila da 27..gadis pula tu..mesti la konfem kena 'serang' dengan ayat-ayat biasa.. bila nak kawin?? Apatah lagi kalau adik aku pun akan kawin hujung tahun ni..

Sebenarnya dalam situasi aku..mak ayah belum pernah tanya atau paksa2 aku kawin..tapi pakcik makcik, kawan2..dan orang2 sekeliling lebih prihatin dengan persoalan2 yang macam ni.. selalunya..aku memang jawab dgn skema jawapan yang sgt biasa atau org selalu cakap 'common' ... " oh..lum masa g.." takpun .."mm..tunggula dulu.." tapi sekarang feveret aku ialah.. " muda lagi.." hehehe...(perasan giler.. ;D )

Kadang2 penatla asyik ditanya dgn soalan2 yang aku pun takde jawapan pasti sebenarnya.. isk.. isk..isk..isk.. :'(

Kadang2 aku pening.. ok2..aku akui cousin2 aku pun banyak da kawen..and infact, for my batch i'm d only one left..and it become worst when my cousins which much younger also getting married.. I don't blame them..it's maybe their time already come.. but please don't expect the same thing from me..

To be honest, hati perempuan mana yang tak tersentuh tengok budak2 c0mel..baby cute tu semua..I love kid..I love children..I really do..tapi apakan daya.. maybe the time haven't come yet.. (ikutkan hati nak je amek anak angkat..) -__-!

Tapi aku da nekad dah..kalau masa tu aku umur 29 tahun dan belum kahwin..aku nak mintak mak abah aku tolong carikan calon untuk aku..aku rela je berkahwin dengan orang yang aku tak kenal..mungkin bercinta lepas kahwin la kot.. (tibe2 ter imagine ceter dalam drama tv..haha..hampeh tul!)

After all, manusia hanya merancang tapi Allah S.W.T tentukan kan..? :)





2 ulasan:

  1. hahahaha...
    maybe sebab cik aziha nih memilih orangnye..
    atau hati pernah terluka???jeng jeng jeng..
    nway aku as a friend sentiasa mendoakan kengkawan agar kawen cepat!!!sangat rugi ye kalu kawen lambat..

    BalasPadam
  2. farizah..
    saya mmg nak kawin cepat..jodoh lom sampai jek..hahaha...

    BalasPadam

aku hargai setiap kata-katamu..terima kasih ^-^